onsdag 2 augusti 2017

work them legs

Hej finisar! Nu är jag tillbaka hemma i Finland. Vet inte riktigt vad jag skall uppdatera er med, så ni får en recap på mitt efterlängtade gympass jag körde idag efter en gympaus på drygt 1 vecka. Har kört utomhusträningar, löpning, HIIT pass och bootcamp-passet så det var nice att vara tillbaka på gymmet. Rivstartade med att köra ben! Ben är roligaste passet men också ett av de jobbigaste.

Uppvärmning:
5 min löp + rörlighetsövningar

Knäböj

Uppvärmningsset: 3x5 (tom stång, 40kg, 60kg)
Träningsset: 3x5 (naturligtvis efter egen förmåga, idag blev det 72,5kg)
"Extra sets så att jag helt klart inte kan gå imorgon": 2x10 (60kg)

Bulgarian split squats (vet ej vad de heter på svenska!?). Har alltid haft problem med balansen eftersom man har en fot uppe på en bänk men nu kom jag på idén att köra dem i smith maskin, så mycket bättre!

Träningsset: 3x7 (30kg)
Extra "pump-set" till fail på 35kg

Liggande ben-press

Uppvärmningsset: 1x7 (50kg)
Träningsset: 3x7 (100kg)

Lårcurl i maskin

Träningsset 3x7 (kommer inte ens ihåg 45kg kanske?)
Sista set till fail på en högre vikt

Lårextensions i maskin

Träningsset 3x7 (55kg?)
Sista set till fail på 65kg

Aaaand that's a wrap! Tycker detta är en ganska kort och koncist benträning där man ändå kan trötta ut musklerna rätt ordentligt. Man justerar förstås vikterna högre eller lägre beroende på vad man klarar av med god teknik, jag skriver mest ut dem för att min blogg också fungerar lite som en dagbok :)

Nu ligger jag i sängen och kan inte sova, så koseligt. Bara att pröva igen I guess. Godnatt!

Inga kommentarer: