måndag 19 juni 2017

gla i deg, norge

Uppdatering fra Norge! Trivs som fisken i vattnet här alltså. Boendet är typ det finaste jag nånsin bott vid, med bomb-ass utsikt. Det är så jääääkla fint här i Kragerø, världens sommar-paradis. Kommer inte bli några problem att spendera sex veckor här.

Har haft min första jobbdag idag. Kollegorna är väldigt trevliga, även om det tog mig några timmar innan jag började förstå allt folk sa. I slutet av dagen var jag så sjukt trött att jag inte visste hur jag skulle orka ta in nånting mer. Har i vart fall lärt mig mycket norska idag, tror inte det kommer ta så många dagar innan jag snackar det någorlunda bra. Inte flytande alltså, men jag nöjer mig med nån slags svensk-norsk blandning.

Upp till vårt hus har vi 1,2 km backe svinbrant uppåt. Höjdskillnaderna här gör att vi konstant tränar som dårar pga backigt direkt vi skall ta oss någonstans. Kommer ju inte njuta av det efter 10h nattpass men snygga rumpor kommer vi få i alla fall. Det är så jäkla kul att träna här, för det är så fin utsikt överallt. Idag sprang jag in i skogen vid vårt hus och plötsligt kom jag till en vandringsled som ledde upp till en höjd med utsiktsplats. Då var jag bra nöjd alltså.

Nu måste jag börja sova för jag har morgonpass imorgon igen. Ska vila upp mig så jag orkar sitta och koncentrera mig på att hänga med i konversationerna. Føler att dette kommer til å bli skikkelig gøy!

2 kommentarer:

Aidai sa...

Supernajs! Va får du jobb me i sommar? :)

Jennie sa...

Ja, verkligen! Jag e som naslags sjuksköterska på ett sk sykehjem jär i skärgården :) Ganska mytsi ansvar å ganska snabbt haha, men väldigt kul. Ti har både fast platsä å 3 akutplats för folk som e fö sjuk fö ti va hejm men fö "frisk" fö sjukhus, så hä blir liti variation! Hittills trivs jag superbra :) Hoppas ni har i fint på ambulansen å!