måndag 10 april 2017

catch me if you can


Jag har hittat min nya passion i livet - klättring! Köpte månadskort på klättringscentret här i Uppsala och det är helt seriöst beroendeframkallande. Klättrade fyra gånger förra veckan och mina handflator ser ut där efter haha. Man blir snabbt mycket bättre och modigare och det är så jäkla bra och rolig träning. Här ska det klättras som en galning under denna månad!

Idag har jag suttit och pluggat samt varit och föreläst om hälsa och sjukvård på en SFI skola (svenska för invandrare). Det var kul, men jäklar vad trött jag var efteråt. En rätt maffig presentation om olika perspektiv på hälsa, hur man söker vård osv. Vi var där via ett projekt som heter LIVH (Läkare och vårdstudenter informerar om vård och hälsa). Kul att få göra något nytt!

Imorgon är det dags för ett sista fallavslut om Sepsis innan jag drar hem till Finland i en dryg vecka. Ha det bra!

Inga kommentarer: