torsdag 23 mars 2017

FINBESÖK

Hade finbesök av mamma och Dennis för en vecka sedan. Det blev mat på Tzatziki - vilket snabbt blev min favoritrestaurang i stan. Fy fasen va gott! Ett besök till IKEA hann vi också med där vi köpte lite grejer till lägenheten. Bl.a. har jag blivit med växter. Tänk så fantastiskt.

På lördagen åkte vi iväg till Stockholm och stannade där tills söndag. Mycket, mycket trevlig helg må jag säga!


Förra veckan bestod av mycket mysplugg på Carro, soliga dagar och en kväll i feminismens tecken. Vi skulle gå på debatt om feministisk inrikespolitik mellan FIs Gudrun Schyman och liberalernas Birgitta Ohlsson men det var så jäääkla högt tryck så även om vi var där i relativt god tid kom vi inte in. Så vi gick hem till en kompis och live-streamade debatten istället. Otroligt intressant i varje fall och måste säga att Schyman var jävligt vass i sina formuleringar. Stark och bestämd som fasen. De gick förbi mig när jag stod i dörröppningen så kan i alla fall skryta med att jag sett dem i verkligheten, haha.

I fredags körde vi utekväll, riktigt kul faktiskt. Har inte varit ute på ett bra tag p.g.a. att jag varit sjuk, så jag var taggad till tusen. Det var disconight-tema, superkul. I lördags spelade vi in sista scenerna till preklin-filmen, det kommer bli så jäkla bra alltså. Ska länka filmen här efter att vi publicerat den. Spelar alltså en av huvudrollerna. I söndags var det dags för spexkavalkad där vi visade upp alla preklin-spexen på raken. Superkul, det blev så jäkla bra. Jag har varit med och både skådespelat och sjungit, och det har också varit så himla roligt att stå på scen. Den yngre Jennie med scenskräck hade nog varit både förvånad och stolt tror jag.

Nu har dock en ny vecka kört igång! Värmerekord igår på hela 19,9 grader bådar gott alltså. Det är den varmaste dagen här i mars sedan minst 278 år tillbaka, eller sedan man började skriva ner temperaturerna. Helt galet ju, man hade kunnat sitta i bikini. Hoppas att resten av veckan också bjuder på solsken!

Inga kommentarer: