torsdag 16 februari 2017

MERMAID



Tjenare! Vad tycks om min nya sjöjungfrulook? hehe (edit: ser nu att mitt förra inlägg handlar om samma sak. Vad håller jag på med undrar ni kanske). Detta var egentligen för spexet jag är med i (är faktiskt med och sjunger lite solo, i mikrofon och allt, tänka sig. Det är riktigt kul!), tyckte det såg coolt ut. Kanske inte något jag skulle köra på till vardags, mest för att det inte riktigt passar min stil i allmänhet, men för sittningar och temafester är det ju hur häftigt som helst.

Fy vad tiden flyger iväg för övrigt! Känns som att jag bloggar frekvent, men när sen när jag kollar så ser jag att det gått en vecka sen mitt senaste inlägg. Det är mycket på gång nu men en hel del plugg, dugga, spex, fester, sittningar o.s.v. Men som jag skrivit tidigare älskar jag att ha mycket på gång! Dock blir plugget ibland lite lidande, och jag är lite smått omotiverad för tillfället men jag försöker kämpa och hitta motivationen någonstans.

Har haft en envis förkylning i många, många veckor nu och bestämt mig för att inte träna innan jag blir av med den for good. Är så jäkla rastlös för tillfället då jag inte kunnat träna på veckor men idag känner jag äntligen att den börjar ge sig. Det kittlar inte i halsen vid minsta rörelse utan jag hostar bara litegrann ibland när jag cyklar. Skall låta helgen gå utan att träna men sen är det nog med träningsvila! I helgen skall jag nämligen vara med och ordna Nationell Helg med IFMSA (läkarstudenternas nationella och internationella förening) så det ska bli kul. Det kommer en hel del läkarstudenter från Sveriges olika läkarprogram och vi ska göra mat, ordna sittning och föreläsningar för dem. Är lite nervös för att förkylningen skall göra comeback om det blir något festande men jag skall verkligen försöka ta det lugnt och hålla mig varm. För tillfället är vi djupt inne i att läsa om virus och bakterier och hur de lätt muteras och infekterar oss så jag har blivit lite paranoid med det hela haha...

Nu skall jag återgå till plugget! Ha det!

Inga kommentarer: