lördag 28 januari 2017

WKND

Halå mina vänner! Förlåt att jag är så dålig på att blogga för tillfället, har flera blogginlägg om viktiga saker på g men de blir liksom inte klara. Det har varit mycket i skolan och utanför på sistone, så jag har inte riktigt orkat...

Igår var jag på en superrolig födelsedagsfest, tanken var att vi skulle ut och dansa på nation sen men som vanligt drog förfesten ut på tiden och plötsligt var klockan kvart över tolv och vi var ute i Flogsta fortfarande. Nationerna stänger oftast klockan två här i Uppsala, skönt på ett sätt eftersom man ofta är hemma tidigt men jobbigt för att det alltid blir stressigt. Vi kände inte för att betala 80 spänn för en timmes dans, och tänkte "varför inte prova på ett icke-nationsställe?". Har aldrig varit på något annat än nation här i stan (finns några klubbar till), och dessutom var det gratis inträde. Har haft fördomar om stället, men ser man på så roligt vi hade! Det var bara min kompis Hedda och jag men vi dansade oss svettiga till bra musik och det var riktigt kul.
Idag hade min dansgrupp (inför preklin, vi ska lära t1:orna en dans) möte och vi fick ihop koreografi till två av de fem låtarna vi har mixat ihop. Grymt bra kommer det bli! Sen har jag sovit en bra stund, och nu börjar jag få bråttom att fixa mig till kvällens födelsedagsfest, hehe... Är lite seg faktiskt, men kul ska det bli! Blir troligtvis dans senare också, en ordentlig partyhelg med andra ord... Det är en stund sen jag festat i Uppsala, så tycker det är okej att köra två dagar i rad nu :)))

Ha en fin lördagkväll! Här får ni bild på min outfit från igår. Diggar den! Oh vad jag vill ha detta med stor jeansjacka i vår.

Inga kommentarer: