måndag 23 januari 2017

PINK

Halå! Under veckan som gått sen jag kom hem från Tyskland har jag hunnit med en hel del. Spexat, hängt hos min kompis Johanna en del, lagat mat, haft kaffedate med min irländska utbytesstudent (supertrevlig tjej), tonat håret, brunchat, fikat, planerat Norge-jobb etc.

Här får ni lite bilder från veckan som gått innan jag måste dra iväg på körövning.


Har gått runt på stan litegrann och försökt reafynda. Alltså sånadär offshoulder-tröjor är grymt söta men jag kan inte komma på ett plagg jag passar sämre i. Ser inte så hemskt ut på bilden men alltså mina breda axlar gör att det ser så jävla komiskt ut. Näj. Hittade dock ett par boots i äkta läder på Åhléns, skitdyra från början men jag hittade dem på -70% rabatt. Ka-ching. De svarta spetsiga med silverdetaljer köpte jag i Köln för en struntsumma, men kände att jag ville ha ett par ordentliga i bra kvalité som går att ha med allt. Mina gamla svarta boots har jag haft i över sju år tror jag, går verkligen att ha med allt. De börjar dock falla i bitar snart så det var dags att förnya sig kände jag.


Fick en idé när jag satt på en föreläsning och sa till min kompis Hedda: "Fan va coolt det hade varit med lite rosa hår". Sagt och gjort, cyklade till stan och köpte färgbomber i silver och rosa. Syns inte så mycket på bilderna med det blev riktigt snyggt faktiskt. Duschade igen och nu har färgen gått bort ganska mycket men det praktiska är att bomben är som en hårinpackning så jag kan lägga in den när jag känner för det bara. Tycker det är supersnyggt med lite rosésilvrig ton.


Vi fixade vår egen brunch på lördagmorgon och det var så otroligt gott! Cyklade sen vidare på fika med några andra tjejer haha, behövde inte äta mer på den dagen.




Började kolla på en Netflix original-serie som heter The OA. Riktigt bra serie faktiskt! Serien utspelar sig till stor del i ett bostadsområde i Michigan. Men faktum är att serien egentligen inte alls är inspelad i Michigan! Vet ni hur jag vet det? Jo, för att jag har bott exakt i det lilla bostadsområde som serien utspelar sig i. Den är bokstavligen inspelad på "min" bakgård (bild två, huset till höger). Första bilden är från ingången till bostadsområde. Rätt crazy att se alla de områden jag brukar jogga på och köra runt i, i en serie. Coolt va? En hel del scener är även inspelade på den High School som ligger exakt nedanför Woodbury Junction. Minns att vi var där någon gång för Bingo-night med Kaylas skola. Kan varmt rekommendera serien!

1 kommentar:

Mami sa...

Va häftit!! Bekant vyä.. :-)