fredag 6 januari 2017

KONTAKTANNONS - (blivande) Uppsalastudenter!

Jag har nu bott ensam i en egen lägenhet i Uppsala sen november 2015, vilket har fungerat riktigt bra. Men jag har länge tänkt att det vore kul att hitta någon/några rolig(a) typ(er) att bo med! Så jag tänkte, varför inte vända sig till den finlandssvenska bloggvärlden? Uppsala blir bara mer och mer populärt som studieort för finländare och finlandssvenskar, och jag kan varmt rekommendera den. Så om du t.ex. har planer på att börja studera i Uppsala, eller känner någon som skall/vill börja studera, hör av dig! Det är enklare att leta lägenhet om man är två eller flera stycken från början :) Jag tror det vore kul att bo ihop med någon som studerar något annat än en själv, men läkarstudenter går förstås också utmärkt.

Vem är jag då? Ni som läser min blogg har kanske bildat er en uppfattning, men om man för första gången klickat in sig på min blogg så ska jag ge er en kort presentation: Jag är en 21-årig finlandssvensk tjej från Österbotten som ska börja plugga sin fjärde termin på läkarprogrammet i Uppsala (hur snabbt går tiden egentligen?). Jag pratar flytande svenska, engelska och finska. Jag skulle beskriva mig själv som väldig snäll, social och nyfiken på livet och världen. Mina främsta intressen är att lära mig saker, resa, hålla på med musik, fotografera, träna, umgås med kompisar och lära känna nya människor. Jag tror att jag är väldigt lätt att komma överens med och jag brukar gilla de flesta människor (så länge de är snälla mot mig hehe). Jag älskar att umgås med människor men också ha tid för mig själv. Vill man bo med mig får man gärna vara en sån som kan tänka sig att hänga lite och diskutera saker. Gillar att prata om allt möjligt mellan himmel och jord. Jag kan faktiskt vara riktigt rolig också ;) Gillar att festa och gå ut också efter humör.

Vet inte om detta kommer ge resultat haha, men det går alltid att försöka! Tanken är ändå att jag så småningom skall hitta någon annanstans att bo, helst med någon. Eftersom jag inte kände någon i Uppsala från innan så är mina kompisar främst läkarstudenter som går samma klass, och tror det blir lite mycket att bo tillsammans också haha. Så tveka absolut inte att ta kontakt, jag är jättesnäll! Det går att mejla mig på jennie.renlund@hotmail.com eller skriva på facebook t.ex. Även om man har planer på att flytta till Uppsala, men inte är intresserad av att hitta någon att bo med, får man gärna ta kontakt ändå! Vi kan alltid bli kompisar :D



Ni ser ju själva hur snäll jag ser ut! ;)

1 kommentar:

Isabelle sa...

Hej!
Jag heter Isabelle och går sista terminen på gymnasiet. Har världens ångest över vad jag ska göra efter studenten! Har varit 100 % säker på att plugga vidare direkt i Uppsala efteråt, men nu börjat tveka lite. Det skulle vara superkul att vara au pair ett år. Men samtidigt tänker jag att om jag pluggar 3 år pol.kand på Uppsala direkt kommer jag ju vara 22 år när jag är klar och DÅ kan jag resa? Kanske roligare att vara över 21 i Usa också eller hur upplevde du det?

Vad önskar du att du gjort? Att du hade pluggat vidare direkt? Upplevt USA på annat sätt än som au pair (som faktiskt innebär ett intensivt heltidsjobb med barn samt att man lever på +-0 i princip)?

Och skulle gärna vilja höra lite mer om Uppsala! Var det svårt att få boende, hur är studentlivet? Är riktigt taggad på det men vet inte så mycket om studentlivet förutom att det verkar kul och givande!

Bästa hälsningar
Isabelle

(maila gärna svar till isabellex07@hotmail.com)