tisdag 10 januari 2017

DEUTSCHLAND

Tror inte jag har nämnt att jag åker till Tyskland på torsdag och hälsar på Lisa och Nardos! Har inte sett dem på två år nu (herregud) så det ska bli riktigt jäkla spännande och kul att se dem igen. För er som inte läst min blogg länge är Lisa och Nardos två av de tyska tjejer jag lärde känna i USA, när vi bodde på samma ställe. Nardos bor i Köln och Lisa lite utanför Düsseldorf (vilket är supernära) så vi skall alla spendera en långhelg i Köln. Flyger till Düsseldorf nästan direkt efter tentan på torsdag och sen tar jag tåget därifrån till Köln. Charmen med att bo nära Arlanda är ju att det är så himla lätt och så mycket billigare att åka iväg på en weekendresa härifrån. Har hittills bara varit i Berlin i Tyskland, vilket jag gillade jättemycket, så jag är supertaggad på att få se mer av Tyskland. Har hört att Köln skall vara en superfin stad också, så jag kameran får nog hänga med!

På tal om att resa, så har jag och Heidi redan börjat planera vår Europa-resa i sommar litegrann (haha, bara 6,5 månader kvar!!). Som det ser ut nu kanske jag får möjlighet att träffa en till USA-kompis då också, nämligen Graziana i Italien! Hoppas, hoppas. Alltså usch vad jag älskar att resa, haha. Det är inte bara det bästa i världen atr resa, men det är kul att planera dem också och kul att ha resor att se framemot.



Inga kommentarer: