lördag 14 januari 2017

ALLES GUT

Tjena från Deutschland! Kom hit igår kväll, totalt slutkörd efter 6h tentaskrivande. Skrev till Nardos att hon inte behövde ta sig till Düsseldorf, "jag klarar ju detta hur snabbt som helst, hämta mig på centralstationen i Köln". Tror jag underskattade storleken på flygplatsen i Düsseldorf litegrann... dessutom är allt på tyska så jag hade lite svårigheter med att lista ut vilken biljett jag skulle köpa. Efter en liten stunds klurande hittade jag rätt tåg. Galet att se Nardos igen efter två år! Vi åkte direkt till henne, satt och pratade länge och drack lite välkomstdrinkar. Var suuupertrött så det var nice att få sova ut ordentligt efteråt.

Idag steg vi upp runt 10, slöade lite, fixade oss och åkte sen in till stan. Gick runt på stan och shoppade lite, jag fixade ögonbrynen (vid ett trådnings-ställe, om ni vet vad jag menar... det gjorde så ont) vi drack kaffe, såg Kölner dom och mötte sedan upp Lisa på stationen. Så jäkla härligt att se dem igen! Vi gick runt på stan lite mer och gick sen till en restaurang och åt största pizzorna ever. Man ser inte ens på bilderna hur stora de var. Och jag lovar att nyttiga livet börjar på måndag igen. Vi hade tänkt gå till ett Shisha-ställe senare, men det var superfullt överallt så vi gör det imorgon istället.

Imorgon är planen att gå på stan igen, fota mycket bilder, äta sushi (viktigast) och på kvällen skall vi partaja. Kommer bli sååå kul.

Nu ska jag gå och lägga mig! Guten nacht.

Inga kommentarer: