söndag 1 januari 2017

2 0 1 7

Hallå på er och gott nytt år! Hoppas ni välkomnat året på ett trevligt sätt. För våran del gick de ursprungliga planerna åt skogen då vår värdinna blev sjuk, så det blev någon slags nödlösning. Gillar egentligen inte att fira nyår, alltid så överskattat. Åt middag här hemma och sen körde jag och Heidi till Emilias, var där en stund och vidare till Solhaga. Vi körde fel i något skede och hamnade på en ödslig skogsväg i Purmo (?) kl 23:55 vilket gjorde att vi inte ens kom fram innan tolvslaget haha. Så vi bestämde oss för att fira in tolvslaget på det mest random ställe vi kunde komma på och det blev kyrktrappan i Esse. Vi tog några fula bilder för att föreviga denna ädla stund.

Så här såg jag ut! Körde på glittertop, kjol och höga stövlar.





Imorse vaknade jag pigg och kry som 21-åringar brukar göra på nyårsafton! (eller så håller jag på att bli gammal och ofestlig) Jag, mamma, pappa och moster begav oss på en långpromenad till sjön. Det var fint och soligt, men ganska kallt. Tydligen ska det bli riktigt kallt i veckan också.






Vilken fin start på året! Hoppas detta år blir bra, på ett personligt plan. Det kommer hända mycket saker. 

På ett världsligt plan är mina förväntningar inte höga om jag skall vara ärlig. Jag hoppas vi alla kan få tillbaka hoppet om mänskligheten, trots den fruktansvärda början världen fick i och med attacken i Istanbul där en terrorist skrikandes Allahu akbar skjöt ihjäl 39 personer på en nattklubb nu under nyårsnatten. Känns som ett genomgående tema för 2016 som har varit ett fruktansvärt år i globalt perspektiv; religion, kriser och konflikter som sliter oss itu. Jag önskar hela världen kunde ingå i ett globalt nyårslöften om att börja ta hand om planeten och varandra. Sluta skjuta ihjäl varandra. Sluta rättfärdiga det i religionens tecken. Man känner sig helt maktlös inför all denna ondska. Jag hoppas 2017 låter världen hela litegrann. Eller i alla fall inte sliter itu den lika mycket som 2016. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År till dej också Jennie!




ö. Caby från Sågslamp :)

Jennie sa...

Detsamma Caby! :)