fredag 4 november 2016

SAY WHAT YOU ARE GONNA SAY


Har ni hört FELIN's nya låt "Gossip"? Tyckte den var sjukt catchy och välskriven så jag ville dela med mig av den. Älskar att den är lite personlig också, gör alltid en låt starkare i min mening. Tror alla som har gått i skola på samma gång som Elin minns henne som den som gick sin egen väg och vägrade ge efter för att passa in. Jag minns att jag brukade beundra henne för att hon körde sitt eget race stenhårt, samtidigt som jag var lite avundsjuk på hon vågade sticka ut och trodde på sig själv. Skillnaden är kanske att jag inte brukar vrida min avundsjuka till någonting negativt, utan snarare tvärtom. Alla blir vi avundsjuka, det som definierar oss är hur vi hanterar det.

Anyway, denna låt var riktigt bra. Videon var ju snygg också! Får också lite power-känsla av den, blir påmind om att det viktiga inte är att passa in utan att vara sig själv, oavsett om man hamnar utanför den box som uppfattas som vårt sociala samhälles guldiga ramar. Hur kliché det än må låta, men de som har tagit sig dit påriktigt är de som tagit sig längst i sin personliga utveckling. Jag är nog inte där än, men jag har i alla fall fattat att det är målet man bör sträva till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också låten :)

Visste du att den är inspelad i gamla mejeriet,bredvid Storranks I Tärjär?

Jennie sa...

Visst är den fin? Jahaa! Det visste jag inte, kul :)