måndag 28 november 2016

not so quiet


Flera av er har säkert följt med Saara Aalto i brittiska x-factor. DETTA är framträdandet jag väntat på. Fyfaaaan va bra! Lite mer avskalat, mer down to earth, mer utav ett vocalperformance samtidigt som hon bjuder på schyssta pianoskills. Jag har gillat hennes pampiga nummer också (hennes version av Björk's 'Oh so quiet' var ju fantastisk), men jag tror hon t.o.m. övertygade de mest tveksamma med detta nummer.

Jag är så jäkla glad att hon är ute och reppar Finland, och bidrar till att bryta stereotypen om finländarna som det tysta, tråkiga och återhållsamma folket. Jag hoppas hon går långt. På ett sätt hoppas jag inte att hon vinner, för de artister som inte vinner brukar ofta få mer uppmärksamhet. Det syns verkligen hur mycket hon älskar att stå på scenen!

Inga kommentarer: