söndag 20 november 2016

missing this crazy city













Med det skandinaviska mörkret kommer saknaden efter denna ljusstarka stad som ett brev på posten. Åh fy fasen vad jag kan sakna det ibland. Stora julgranen vid Rockefeller center, skridskobanan i Bryant Park, juldekorationerna längs med 5th avenue. Det är så mycket enklare att se det vackra i någonting när man ser på det retroperspektivt, men ibland gör det nästan ont av saknad. Häromdagen saknade jag det så mycket att jag började googla på sommarjobb i NYC, haha... Kanske inte riktigt realistiskt. Försöker tänka på tiderna jag mådde piss när jag bodde i New York, men när mörkret faller och allt känns tråkigt här så tar de positiva minnena över och man ser på allt genom rosaskimrande glasögon, haha.

Vill åka tillbaka inom några år. Hade varit så jäkla härligt att spendera några veckor i staden igen och se allt det bekanta med nya ögon. Vet ju att det inte kommer vara samma sak eftersom väldigt få av människorna jag kände här bor kvar runt staden (dock finns några kvar!). Är bjuden till Lorraines&Davids bröllop i New York samt Nagylas&Brads i Brasilien nu i januari. Tänk om man hade kunnat åka alltså. Dock är den tanken så långt från verkligenheten man kan komma haha, jag får vara med i tankarna.


Inga kommentarer: