söndag 13 november 2016

HÖSTBAL

Halå alla fina! Hoppas ni haft en fin helg och en fin vecka. Jag har haft en intensiv vecka och en intensiv helg, men kul har det varit. På fredag var det preklin (!!), jättekul kväll faktiskt. På lördag var jag inte i mitt livs bästa skick om jag skall vara ärlig, men jag tog mig iväg till Liisa där vi fixade oss och åkte på höstbal. Vi jobbade båda som fotografer. En riktigt, riktigt bra bal faktiskt. En av gästerna var en extremt karismatisk man som höll ett väldigt speciellt tal, han hade bland annat skrivit två stycken rap-sånger som han framförde på scenen. Haha, helt underbar. Under middagen bestämde han sig också för att sätta sig ex tempore vid pianot och fick med sig hela salen i skrik-sång a lá Halleluja-tribute till Leonard Cohen. Brukar annars tycka att sånahär superfina sittningar blir lite väl fancy för min smak men denna var riktigt bra. Drog dock hem och sov ganska snabbt efter att den 4 timmar långa middagen var slut och det var jäkla skönt det med.

Idag har jag varit på IFMSA-brunch (internationella läkarstudentföreningen), det var supergott och jag bestämde mig i samma veva för att engagera mig lite i IFMSA, hehe. Har haft planer på det länge men det har inte blivit av. Senare under dagen har jag suttit och pluggat på kafé och på bibliotek, kom nämligen på att jag har dugga på torsdag (!?). Har också tränat och sen varit hos Liisa en stund för att hämta lite grejer och kolla bilder. Nu ska jag gå och lägga mig! Har en superlång föreläsning imorgon som jag inte direkt ser framemot, men den blir knappast bättre om jag är döslut igen...

Här får ni en riktig bildbomb från balen! Bilderna på mig är tagna av Liisa obviously, och jag har fotat lite bilder på Liisa (och Jenny). Liisa har en ny kamera som verkligen är goals, blir typ grön av avund... Min klarar inte riktigt av mörkret på Norrlands men det blev bättre när jag äntligen fick pröva mitt nya objektiv!














Fina Ypsilon-gänget <3


2 kommentarer:

Vanessa Strengell sa...

Så fin du är i din klänning! Love it! ❤️

Jennie sa...

Tack så mycket finis! :)<3