tisdag 8 november 2016

norrlandsbesök

Har haft min favorit-Heidi på besök i helgen! Vi har varit på sittning, på lördagsfika, åkt till Stockholm några dagar och hälsat på min moster, shoppat och bara haft det allmänt jättetrevligt. Några internskämt har fötts och vi har levt ut våran humor till dess fulla grad. Det har jag saknat. För er som inte känner Heidi, har vi känt varandra sen dagis i princip, men det var först i gymnasiet som vi blev nära vänner och nu är hon en av mina allra närmsta vänner. Hon var också den jag reste runt i Europa med i somras (vi är så jääääkla taggade på en ny resa alltså...). Hon flög iväg tillbaka till Umeå ikväll, men det är inte så himla länge tills vi ses igen då vi båda kommer att vara hemma i Terjärv över julen. Det var så jäkla mysigt att ha henne här, hoppas hon vill komma igen hehe. Tog inte så jättemycket bilder (inga särskilt bra bilder heller...) men här är det jag lyckats skrapa ihop!

Psst. Mitt 50mm 1.4 objektiv har anlänt!!! JAAAAHHH. Ska prova det ordenligt på balen jag ska fota på lördag.






Uppsala (och Stockholm och resten av Sverige) har förvandlats till Winter Wonderland under de senaste dagarna. Det är förvisso väldigt mysigt, men fyfaaaan vad kallt det är alltså. Och mörkt. Vi lyxade till det lite i morse och gjorde scones, bananpannkakor och smoothies då jag t.o.m. hade sovmorgon. Det blev faktiskt riktigt mysigt i min lilla, egendomliga lägenhet när snön vällde ner utanför.



Inga kommentarer: