måndag 24 oktober 2016

INTERRAIL - The Movie


Äntligen har jag lyckats klippa ihop alla videos jag och Heidi filmade (med bristande skills...) under de två veckor vi skapade kaos i östeuropa (typ). Förbannat rolig resa, vi såg så himla mycket under dessa veckor och träffade så många nya människor. Ca 147 nya internskämt föddes (ber om ursäkt för dem förresten, finns en hel del i videon som kanske inte är lika roliga utan kontext, hehe...). Vi filmade inte sådär jättemycket men fick ihop hela 20 minuter ändå! Våra allra sjukaste internskämt får nog stanna off-camera. Tills nästa gång tror jag vi ska lära oss hur man filmar också, haha.

Heidi är nog den mest random, ohämmade, härliga person jag känner. Vi två tillsammans blir liksom weirdness lvl 1000. Barnsligheten florerar som aldrig förr och ibland funderar jag på hur det kommer sig att vi två studerar till tandläkare och läkare... eller hur vi studerar på universitet överhuvudtaget.

Ladies, gentlemen and everyone in between, I present - en inblick i resan som gjorde min sommar! (nästa interrail-resa planeras redan). 

5 kommentarer:

Reza/Göteborg sa...

Hej. En fråga gällande den där fina båtbilden. Var bilden tagen med en kompaktkamera eller systemkamera?Får man veta bilden's metadata, kamerans inställning? Dvs om det är ok för dig? Förlåt att min fråga gäller ditt gamla post. Mvh Reza/Göteborg.

Anonym sa...

Vilken rolig video :)

Vaalt int ens langtrååko ... :)

Jennie sa...

Reza (?) - Antar att du menar bilden i inlägget med bilder från Dalarna. Den är tagen med systemkamera. Jag fotar i RAW-format, redigerar i Camera Raw. ISO ligger på 320, bländaren på F/5 och slutartiden på 1/60 :)

Anonym: Tackar! :)

Reza sa...

Tack för att du tog dig tid på att svara. Du får ladda upp några bilder på Flickr. Några av dina natur bilder är finare än de flesta på Flickr. q:-)

Tack igen för svaret. // Reza

Jennie sa...

Reza - Inga problem! Ja, det kanske jag ska göra, är inte så bekant med Flickr men :) Åh tack så mycket! Ha det bra.