torsdag 27 oktober 2016

YOU'LL FIND US IN THE WOODS

Har varit i skogen nästan varje dag denna vecka. I tisdags släpade jag upp mig för morgonlöprunda med Viola fastän jag var ledig hela dagen (gick dock och lade mig igen när jag kom hem). Igår var jag och sprang i skogen på kvällen (inte det smartaste, skall jag erkänna... finns dock en runda som är upplyst). Idag släpade jag ut mitt trötta, osminkade ansikte på en långpromenad efter skolan. Tog även med mig kameran. Jag älskar naturen, älskar att vara ute i skogen och bara... andas. Det är så himla fint i stadsskogen fortfarande. Snart kommer alla löv ligga på marken och skogen börjar förbereda sig för vintern, så jag vill passa på att njuta så mycket som möjligt av den vackra delen av hösten medan den fortfarande är här.

Jag ser inte fram emot mörkret som ligger framför oss. Det är som att jag tappar ljuset inom mig litegrann när det är mörkt hela tiden. Vi bestämde oss för att under denna vinter skall vi hitta våra egna sätt att få in ljus i livet, fastän det är mörkt utomhus. I slutet av vår promenad kom solen äntligen fram ordentligt och vi stod som två fånar och sög i oss varje foton (hehe sorry, vi håller på med ögats fysiologi i skolan). "Åh, kolla när solen lyser där på träden!"och "Det här ger mig livsglädje" lät det. Viola är kompisen man kan prata om allt med. Idag gick vi runt och pratade om organdonation. Hon är den jag skickar SMS till om hon inte vill hänga med till Nice ihelg (hände faktiskt förra veckan haha, men det är en annan story). Hon är den som föreslår att vi ska dra iväg och simma någon dag fastän det snart är november. I like her.

Det var lite för dåligt ljus i skogen för att få till riktigt bra bilder men jag tycker de blev härligt krispiga ändå. Är så glad att jag hittat tillbaka till mitt fotointresse igen!














Inga kommentarer: