onsdag 3 augusti 2016

det rullar på

Vad händer kompisar? Här sovs det för lite, köps det resegrejer och jobbas mycket (på tal om jobbet har jag tänkt på att skriva ett inlägg om min ytterst subjektiva totalt 7 månaders erfarenhet av att jobba inom vården. Lite vad jag tycker är viktigt, klimatet på olika arbetsplatser och sånt jag lagt märke till/tänkt på. Förhållanden mellan de olika yrkesgrupperna. Skulle det intressera?) Hur som haver, idag hände i alla fall en lite speciell grej; blev uppringd av en reporter från svenska dagbladet och fick prata lite om att ge komplimanger. Vi hade alltså bestämt intervju innan hehe. Kommer vara med i en artikel om vanor och beteenden. Det var kul! Var lite nervös innan då jag egentligen inte gillar att prata i telefon - kan inte läsa folks kroppsspråk då och kan missa hela stycken av det personen i andra ändan säger - men det gick riktigt bra. Tycker inte jag sa nåt alldeles för tokigt. 

Igår kväll och ikväll har min mamsi klippt och slingat mitt hår så nu är det äntligen fräscht igen. Imorgon blir det tränajobba som vanligt. Ska kanske in till stan efter jobbet och köpa lite grejer inför resan, nya hörlurar och sånt. Den enda bilden jag har att visa er just nu är mina nya skor jag köpte inför resan hehe. Har försökt gå in dem i jobbet lite idag, förhoppningsvis ger de mig inte skavsår senare för jag har bara plats med två par skor.

Inga kommentarer: