lördag 27 augusti 2016

a fairytale called prague

Kom hem från våran fantastiska resa i torsdags. Har tänkt jag ska skriva lite om varje ställe och ge lite rekommendationer och så. Och lägga upp fler bilder såklart! Överlag har allting gått så jäkla bra, inga problem på vägen whatsoever. Resan har varit precis det vi önskade oss att den skulle vara. Vi har sett och upplevt så mycket, träffat sååå många nya människor och bara tagit vara på varje stund. Behöver jag säga att vi redan planerar nästa resa? haha.

Näst upp är andra stoppet på resan - Prag! Vi tog ett tåg på morgonen från Berlin till Prag, bara runt 4 timmar och allt gick väldigt smidigt. Väl i Prag var det den kallaste dagen de haft denhär tiden på året på evigheter (då menar jag verkligen länge, typ hundratals år). Det var rätt skönt ändå, runt 18 grader. Vi checkade in på vårt hostell - förövrigt bästa hostellet, MadHouse Prague. Tiden i Prag spenderade vi med att se staden, festa, äta tjeckisk mat och dricka öl samt träffa nya människor. Vi kände oss så välkomna på hostellet, det var en atmosfär jag inte upplevt tidigare. Man blev inkluderad direkt. Så om ni gillar hostell där man enkelt lär känna folk och kommer varandra nära, där det ordnas program rekommenderar jag verkligen detta hostell. Men lugn och ro skall man inte förvänta sig, folk kommer hem mitt i natten fulla och stökar runt, det är inte kliniskt rent och man bor i stora rum med både män och kvinnor. Vill man hålla sig lite för sig själv är detta hostell inte optimalt. Annars var det vårt favorithostell på resan!

Nu lite bilder från denna vackra, sagolika stad!









Det råkade va Pridefestival i Prag precis när vi var där!


Såhär fångar man tjeckiska killar har jag hört. Fungerade direkt som ni kan se.






Storgillar min klänning jag köpte på Primark i Berlin!









"Är du ofta här eller?"


Vi hyrde en trampbåt och trampade runt i floden en varm dag.



Prags nattliv är verkligen jättebra! Vi hade några av våra absolut roligaste kvällar där. Vi hittade några klubbar som spelade 80- och 90-tals discomusik där vi dansade oss svettiga i flera timmar. Så jäkla kul. Vi var också på en båtkryssning med hostellgänget och en hel del andra partypeeps (som dock avslutades på en houseklubb, usch vad jag ogillar housemusik.) 

Sammanfattningsvis fyra fantastiska dagar i Prag! Jag skulle inte tveka en sekund att åka tillbaka (till samma hostell också.) Prag är en perfekt destination om man vill ha sevärdheter och bra nattliv som inte kostar en förmögenhet, och fyra dagar i staden är perfekt. 


Inga kommentarer: