söndag 10 juli 2016

RUISROCK 16

Påväg hem igen efter sommarens hittills roligaste helg i Åbo! På fredagskvällen hängde jag med Lisa, vi åt mat och gick i affärer, senare på kvällen gick vi till en å-båt där vi mötte upp Lisas pojkvän och hans kompisar. Sov hos Lisa den kvällen då mina kompisar var på ruisrock väldigt sent. Tack för den dagen Lisa, det var supertrevligt!!

På lördagen hämtade Laura mig, vi åkte och plockade upp Ida och åkte till Lauras. Fler och fler slöt upp och vi drack lite champagne och åt mat. Det var såå kul att se Uppsalakompisar igen!! Tretiden började vi röra oss mot Ruisrock-området och ramlade sedan i säng runt fem på natten efter två timmar i taxikö. Det var sjukt kul och vädret var helt perfekt bortsett från en liten regnskur mitt i natten.

Idag sov vi sent och grillade sen mat åt oss. Jag hade köpt lördag-söndag biljett vilket jag nu i efterhand kom fram till att var helt idiotiskt. Mitt tåg åkte sex på kvällen vilket gjorde att jag inte hade hunnit se en enda artist jag ville se, det hade blivit superstressigt och jag hade kunnat riskera att missa mitt tåg då det är svårt att uppskatta hur länge det tar att ta sig in till stan från Ruissalo. Så jag valde det säkra framför det osäkra och bestämde mig för att inte gå på festivalen idag, även om det sved. Jag borde helt klart köpt fredag-lördag biljett då jag anlände till Åbo sex på fredagkväll... Men det är lätt att vara efterklok, nu vet jag i alla fall till nästa gång.

Tack till Åbo, ruisrock och mina fina kompisar för en supersuperrolig helg!

Inga kommentarer: