måndag 16 maj 2016

WKND

Vad har helgen bjudit på för program då? Trodde det skulle bli en relativt händelselös helg men icke. Fredagen bjöd på VårYra med Ypsilon, min andra i ordningen vilket betyder att jag officiellt blev "invald" i föreningen.

Traditionell klädkris-bild till Laura innan sittningen



Glada, nyinvalda Ypsor!

På lördagen unnade jag mig en lång sovmorgon, skypade med mamma och pappa och degade en hel del. Senare på kvällen begav jag mig till min relativt nyfunna vän Cia för eurovision-kväll. En del nya människor, det var riktigt mysigt. Dock förstod jag inte riktigt vinnaren, men det vänder väl inte uppochner på min värld direkt haha..

Söndagen inleddes med brunch på V-Dala med Cia! Sista söndagsbrunchen för terminen så det var givet att jag skulle gå. Åt alldeles för mycket, som vanligt (också lite nyttigare saker även om det inte framkommer på bilden ;))

Efteråt gick jag runt i lite affärer och fick hindra mig själv från att spontanshoppa... Denna klänning var snygg men fick hänga kvar. Ett par lösa, svarta byxor i liknande modell som mina mönstrade fick hänga med i alla fall. Har letat efter såna en bra stund och de var dessutom på rea. Sen satte jag och Laura oss på kafé och pluggade (läs: jag tjuvlyssnade på paret som uppenbarligen var på en av sina första dejter. Hemskt intressant.) När kaféet stängde cyklade vi hem till mig, gjorde mat och pluggade vidare. Inlämning av fördjupningsarbetets presentation samt seminariumförberedelser. Är äntligen klar och kan inte sova, så ligger och bloggar istället. Ej optimalt med seminarium kvart över åtta imorgon.

Inga kommentarer: