torsdag 5 maj 2016

vårlycka

Vad har jag hunnit med denna vecka då? Måndagen började med lite skola och sen stack jag iväg till stan och åt lunch med min tonårsbästis Elin och hennes fästman. Har egentligen inte pratat med eller träffat Elin på typ 3 år, bortsett från när vi råkade träffa på varandra utanför Ollis i Vasa när jag var där under den vecka jag var hemma i somras. I varje fall var det jättetrevligt att få snacka med henne igen, det är synd att man tappar kontakten med folk. 

I övrigt har jag storstädat mitt bombnedslag till lägenhet, tvättat en massa kläder osv. Har inte haft så mycket skola denna vecka och resten av veckan är jag ledig! Fick också reda på att jag blev godkänd på sju timmars-tentan i den 3,5 månader långa mardröms-kursen, skrek högt av glädje och dansade i lägenheten. Usch vilken jäkla lättnad! Planen för några månader sen var att åka till Schweiz över denna helg (Karin är hos Debbie och hälsar på för tillfället, lyckost), eller Köln i Tyskland för att hälsa på Nardos, men jag tog mitt förnuft till fånga och konstaterade att jag inte kommer ha råd efter Budapest resan. Och rätt hade jag, haha... hur i fasiken hade jag tänkt att jag skulle ha råd med Schweiz kan man ju fråga sig?? Ibland är man ju inte bara lite överoptimistisk...

Juste, igår var jag på sittning också. Läkarstudenter från tre terminer och temat var snapchat-filter, haha... Jag tog den enkla vägen och köpte en blomkrans (det är ett av filtren). Det var kul som vanligt! Hade inte tänkt dra ut och dansa men så blev det ju ändå. (Ni som undrar; Ja, jag studerar också, är inte bara ute och ränner runt haha. Men tror inte det är intressant för er att läsa vad jag suttit och pluggat om idag. Dock tror jag det får bli lite mindre fest nu framöver...) Just nu sitter jag i alla fall på tåget på väg till Stockholm, ska spendera helgen där. Så en liten, liten avstickare blev det i alla fall. Vädret är helt otroligt ute och såhär ska det vara länge till. Helt fantastiskt. Ska möta upp min moster på centralen och gå till Kungsträdgården för att se körsbärsträden! Har inte träffat henne på några månader faktiskt, då hon varit ute och rest och jag haft fullt upp. Hoppas ni alla har en fin helg!




Can we just take a moment to appriciate vår-Uppsala. 
Det är så otroooligt fint i stan nu när vårvärmen och vårsolen har kommit.



Flower-child på gårdagens sittning. Köpte kanske världens skönaste byxor också, har på mig dem idag också och har övervägt tanken att flytta in i dem. Man kan seriöst göra allt i dem. Festa, sova, resa, allt. Bra köp. Har faktiskt inte köpt kläder på jättelänge, tycker mest att det är jobbigt att gå runt i affärer. Sen har man ju inte riktigt råd att köpa så mycket kläder heller... Fattar inte att jag förut kunde gå på shoppingrunda och ibland spendera mer än 200 euro på kläder bara sådär?! I och för sig hade jag ju inga andra utgifter förut, så jag kunde lägga i princip alla mina pengar på kläder. Så onödigt alltså, massa plagg som aldrig riktigt blev använda. Nu föredrar jag att inte shoppa så mycket, bara köpa plagg som jag verkligen gillar och vet att jag kommer använda. Lång bild-text det blev, haha.


Face-swap med Carroliiine!


Klassisar!

Inga kommentarer: