söndag 8 maj 2016

ut på tur

Gårdagen spenderades med lite plugg och statshäng igen! Vi var på jakt efter bra second hand-affärer, men alla hade stängt när vi väl tog oss in till stan. En sväng via Beyond Retro blev det i alla fall och jag hittade nya Levis-shorts som sitter som en smäck! Mina andra är så trasiga att de nästan faller i bitar, i Budapest sprack de på rumpan så jag hade ett stort hål där haha, kändes som att det var dags för ett par nya.

bildbevis!! HAHA. som tur hade jag en ryggsäck som hängde långt ner.


Idag har jag pluggat lite mer och sen gav vi oss ut på en cykeltur i somriga Stockholm. Vi cyklade ner till Mälarstranden och satte oss på ett jättefint fik där. Blev runt 11-12 km ändå, perfekt väder för en cykeltur.

Nu sitter jag på tåget tillbaka till Uppsala. Mötte upp min barndomsbästis och f.d. granne Jessie, som flyttat till Stockholm, på centralen. Vi har inte hängt på ett bra tag alltså... Det var jättetrevligt, vi satt och pratade om livet i allmänhet. Vi hade väl några år att catcha upp om, haha. Hon flyttade till Stockholm för att satsa stenhårt på träningen, hon tävlar i Tough Viking och såna liknande hinderbanetävlingar. Den tjejen kör sitt eget race alltså, bokstavligen. Jag gillar det, f*ck ordinary liksom. Efter några härliga dagar i huvudstaden har jag lite pluggångest faktiskt, får ta itu med allt imorgon känner jag... Kan inte fatta att det är drygt tre veckor tills jag skall åka hem till Finland?? Vart flyger tiden iväg??









Inte att förglömma var det ju världens bästa mammas dag idag också. Snart får jag krama om dig igen! Denna bild är tagen i New York för över ett år sen, galet.


Älskar dig så mycket <3

1 kommentar:

Mami sa...

Puss på dej, älskade dotter��❤❤