måndag 23 maj 2016

through my phone


1. 2. Sista momentet i skolan - fördjupningsarbetespresentationen klar! (shit vilket långt ord) Härefter är det alltså bara tentaplugg kvar!


3. 4. Tackfadder-resan på fredagen i Flashback Friday-anda, jag och Johanna bjöd som tidigare nämnt på snygga emo-looks. Tycker vi lyckades rätt bra.


5. En mobilbild från vårbalen. 6. Trots det faktum att alla Uppsalas finnar och finlandssvenskar samlats på samma bar för att se VM-finalen i ishockey lyckades vi inte heja Finland till guldet. Det var lite sura miner, men vi var ändå överens om att det bäst spelande laget vann. Nya tag nästa år! Tråkigt att vi inte fick göra den vinnar-ritual jag planerat: Springa runt på Uppsalas gator och ropa "Suomi! Suomi!" Nån gång under våra år här ska det ske, eller hur lejonen?




7. 8. 9. Idag har sista veckan i Uppis kört igång och tentaplugget har börjat påriktigt. På ett sätt är jag redo för lov och att åka hem men ändå inte. Tror ändå att sommaren kommer bli bra, vi ska göra den bra eller hur? Helt sjukt att tänka att jag ska börja mitt jobb om en vecka... 

Anyways, eftersom det var så jäkla fabulöst väder satte vi oss i Stadsparken och pluggade. Finland får gärna bjuda på samma väder sommaren ut!



10. 11. NNIF spelade vårens första och sista "officiella" match och vann 4-1 mot juristerna ikväll! Jag höll mitt löfte till mig själv och gjorde ett mål, hehe. Det var så jäääääkla roligt! Konstaterade att jag förmodligen alltid kommer älska att spela fotboll, det blir fasen inte tråkigt alltså. Hoppas jag kan spela i sommar, i någon form!

Inga kommentarer: