fredag 27 maj 2016

middagsfrid




Vad har hon blivit för mat-freak, tänker ni nu. Ja det ska jag berätta för er! Hela tre gånger denna termin har det skett något fantastiskt; jag har fått en hel, stor kasse supergod och nyttig mat hemlevererad till mig. Gratis. What?! Jo, det är så att min kusins pojkvän (de bor utanför Uppis), jobbar på nånslags budfirma och bland annat levererar de dessa färdigkomponerade matkassar som är planerade efter recept, hem till folk. Tre gånger har det blivit en vegetarisk matkasse över och då har jag fått den, istället för att de ska tvingas kasta bort den. Hur bra?! Det är ju verkligen drömmen för en halvfattig student utan mat-inspiration. Så ni kanske fattar hur tacksam jag är!

Recepten är verkligen to-die-for. Nästan så jag överväger att få matkassar hemlevererade även om jag skulle behöva betala för dem. Det är så jäkla lyxigt, maten är fräsch, nyttig och fylld med grönsaker och bönor/linser. Denna gång innehöll kassen ingredienser för "krämiga zucchinibiffar med matig rödbets- och spenatsallad och örtsås" (första bilden), "mexikansk pasta med majs och riven västerbottensost" (bild två och tre) samt ett tredje recept jag inte hunnit laga än. Varje rätt innehåller också recept och ingredienser för en sallad. Kassarna kommer från ett företag som heter Middagsfrid och jag rekommenderar det verkligen då kassarna innehåller fräscha råvaror som till största delen är ekologiska och så fria från tillsatsämnen som möjligt (*smörsmör* kanske jag ska börja jobba hos dem som marknadsförare).

Matkassarna har hittills räckt i ca 1,5-2 veckor trots att det bara är tre recept, då mängder mat egentligen är för 4-5 personer. Så nu är mitt största problem hur jag skall hinna äta upp all mat då jag snart ska fly hoodsen för sommaren...

2 kommentarer:

Felicias mode sa...

men gud vad god den första maträtten ser ut!!

Jennie sa...

sv; Eller hur?! Sååå gott!