måndag 2 maj 2016

o, du fantastiska valborg

Skvalborg, kvalborg, valborg, finalborg... Den crazy-ga valborgsveckan i Uppsala är över och oj vad roligt vi haft det! Valborg i Uppsala är verkligen helt legendariskt, staden fylls till bredden av folk och det bara sprudlar av liv. Vi har haft så himla roligt!

Skvalborg och kvalborg (tors och fre) var jag ute och dansade



Lite å-häng innan dans på klubb


Valborg inleddes med en fantastisk champagnefrukost hos Lauri! Jag och ett gäng tjejer slog ihop oss och tog med brunch. Såå gott. Lauris lägenhet ligger verkligen i perfekt läge, grymmaste utsikten över heeela ekonomikumparken där tusentals festsugna samlas och firar från morgon till kväll. Sen kan man kolla på forsränning också eller dra på champagnegalopp men vi tänkte väl att det var najs att chilla i parken bara. Ska dock dra på dem nästa år tror jag!



Tycker dock att det är synd att studentmössan inte är nån stor grej här på valborg. Mest gamlingar som har på sig dem... Jag och Laura tänkte ändå reppa Finland lite och hade på oss våra. För en selfie i alla fall, hahaha.






Försökte ta bild på förödelsen efter folkfesten... Usch va grisigt alltså. Men så jäkla värt det, hehe. Kom hem supersent efter fest och efterfesthäng hos Kostantin (skulle tvinga honom se dokumentär mitt i natten igen haha, alltså stackars vänner som får stå ut med mina konstigheter... Vi kom dock inte långt i dokumentären innan vi nästan somnade).



Vaknade upp till ett åter igen soligt Uppsala och en Ida som ropade utanför fönstret, då var det dags för första maj-häng med detta underbara, soliga gäng! Vi satt på min bakgård i många timmar och hade det härligt. Sjukt oklar dagen efter-humor och mat i mängder. Vi beställde hem massa pizzor och sushi samt stekte plättar. 

Redan taggad på nästa Valborg för det här var verkligen grymt kul :)

Inga kommentarer: