onsdag 25 maj 2016

at a gasstation in arizona


  

Har du någonsin tänkt på hur en präriehund ser ut? Nähä?! Well, min tentapluggspaus tillägnas att dela med mig av denna livsviktiga information. Kom på att jag fortfarande har bilder från västkusten som jag inte delat med mig av (lovar jag kommer hålla på i ett halvår till). Denna gång får det bli dessa bilder från en random bensinmack i Arizona, tjoho!

Vår guide berättade inte vad vi skulle göra utan sa bara; ta med er crackers. Vi ba "öh, ok" men plockade åt oss crackers och gick ut på bakgården till en bensinmack mitt ute i ingenstans och där träffade vi på dehär rackarna. De ser alltså inte alls ut som hundar utan är släkt med ekorrar. De lever i små kolonier på nordamerikas slätter. De är söta, men kan vara riktigt taskiga varelser och bita till om man inte uppför sig. Mest är de rädda förstås, men med saltkex kan man få dem att komma upp ur sina hålor och sen vill de inte lämna en ifred.  

Nu vet ni! Nu ska jag fortsätta läsa om de Langerhanska öarna i bukspottskörteln och drömma mig tillbaka till västkusten.





Inga kommentarer: