söndag 24 april 2016

livet efter ToD

Ännu en vecka har nästan susat förbi! Det har varit en väldigt händelserik vecka med mycket skoj, känns som att jag knappt varit inne i min lägenhet alls (kan förklara varför den är ett bombnedslag...). Vi har börjat en ny kurs med namnet Homeostas och endokrin reglering (eller HoER som vi Uppsalisar säger) och det är hormoner, hormoner, hormoner som gäller. Livet efter ToD is treating me very well so far...

Har boxats lite, lekt "läkare" på vårdcentral, varit på kalas, ätit asiatiskt, varit på sittning, festat, myst, varit på möte, ätit, ätit, ätit. Det är väl typ det. Man klagar inte. Kom precis hem från en hel dag ute på språng och nu ska jag försöka få lite välbehövd sömn. Imorgon ska jag ta mig upp för brunch, inte helt fel. Shit vad jag äter alltså... hehe. Lite helglyx är man värd ändå.



Var ensam på vårdcentral denna vecka för att alla i min grupp antingen slutat, tagit uppehåll eller hade förhinder. Det var intressant, om än lite tråkigt. Var med på en liten operation där det skulle opereras bort lipom från bröstet och den opererande läkaren säger "nu har vi tyvärr lite tid, annars hade jag låtit dig testa sy lite". Jag tänkte bara "VAH, alltså att ta blodtryck är ungefär vart mina hittills förvärvade praktiska kunskaper sträcker sig". Nästan så man blev lite darrig på handen av bara tanken, HAHA. Men det var lärorikt ändå, fick lära mig att göra ett ordentligt knästatus också. Och träna samtalsteknik med patienter, det är alltid kul.


Gårdagens haute couture kreation av sopsäckar, folie och silvertejp. Temat för sittningen var ABC - Anything But Clothes! Folk var så snygga. Det var kaos när jag skulle cykla iväg på förfest och kedjan hoppade av... rusade in till mataffären och köpte outfit, bad kompis hämta mig med cykeln, åkte till förfest och slängde ihop outfit på 10 minuter. Blev rätt bra ändå. Den var snygg ända till den började spricka och falla av efter sittningen haha... Som tur var jag beredd på detta och hade ombyte med mig. Annars hade det kunnat bli lite pinsamt.


Mardin cyklade photobombandes förbi när vi tog fashionpics på varandra.



Babe <3

2 kommentarer:

Mami sa...

Tu siter int hejm å rollar tyyma precis.. ;)
Häfti kläning!

Jennie sa...

Nä int direkt! Haha tack, hållbarheten var dock int så mytsi ti skryt på... :)