måndag 25 april 2016

LEMONADE


Why do you deny yourself heaven? 
Why do you consider yourself undeserving? 
Why are you afraid of love? 
You think it's not possible for someone like you

Såg precis Beyoncés nya visual album och jag måste säga.. damn she da boooomb. Älskar att hon utforskar nya sounds och tar fram mycket mörkare sidor, ger hennes artisteri ett nytt djup. Genomtänkta låtar varvade med en mörkare monolog. Har alltid tyckt att hon är en otrolig sångerska men något större fan kan jag väl inte säga att jag varit. Såg henne live i NYC hösten 2014 och hon är en fantastisk performer, men efter detta album är jag såld. Hon är inte bara en moneymaking-machine i mina ögon utan hennes musik levererar budskap. Kvinnoförtryck, samhällsstrukturer, de svartas förtryck, människans psyke, mörker. Bra, Beyoncé. Bra.

(Albumet går inte att se på youtube men jag hittade det på fb via Beyoncé Turkey)

Inga kommentarer: