söndag 13 mars 2016

lycka är vårstrålar och fina människor

Vilken bra helg det har varit! Solen har varit framme här i Uppsala och jag har verkligen njutit. Igår var jag ute och gick på stan i några timmar och det var sååå härligt. Sen blev det att stressa hem, byta om och iväg på en pubrunda med Ypsilon-brudar. Så härligt gäng alltså! Ypsilon är en social dam-förening där man typ fikar och festar, hehe. Supersköna brudar, ska nog hänga med dem ofta. Vi körde i alla fall en ölprovningspubrunda där vi testade lite olika ölsorter och betygsatte dem. Testade på lite IPAs och nån persiko-öl osv. Jätteroligt faktiskt. På Wärmlands testade vi ölen här under med ett smickrande namn. Ska man heta så tycker jag att man ska leva upp till sitt namn men den var ärligt talat lite blaskig. Inte att rekommendera. Sen avslutade vi på Norrlands där vi dansade loss, länge. Superrolig kväll.

Idag har jag sovit länge, brunchat med Caroline och Ida, legat i sängen och kollat Grey's Anatomy + ätit pizza (bästa) och nu senare på kvällen cyklade jag ut till Flogsta och födelsedagsfikade med Sigrid och Matilda då Sigrid fyllde år idag. Sköna brudar de med. Fick höra mitt första Flogsta-vrål också (typisk Uppsala Flogsta-grej där man alltid vrålar ut genom fönstret klockan tio varje kväll, för att släppa ut pluggångesten), det var riktigt häftigt faktiskt. Folk ba vrålar ut för full hals liksom, nästa gång ska jag nog vråla jag med.

Sammanfattningsvis en jäkligt najs helg, imorgon blir det monsterdag med föreläsningar 8-16. Give me streeength.


Brrrudar! Och en svinirriterande, arrogant amerikan som fällde sexistiska kommentarer och sen blev utslängd. Som tur blir jag inte arg så fort på okända människor och jag kan ta det mesta med skratt och lite svar på tal, för annars hade han nog fått sig en spark i skrevet alltså haha. Tänker inte skriva vad han sa men ibland blir man så trött på människor alltså. Har verkligen blivit medveten om vardagssexismen när jag har varit ute här. En gång när jag snackade med en annan snubbe och sa att jag pluggar läkarprogrammet var hans svar "Fan, jag gillar inte smarta tjejer alltså. Eller helt dumma ska dom inte va men dom får inte va smartare än jag." Sen tyckte han att jag var "den bitchigaste tjejen han någonsin träffat" när jag sa att han inte alls behöver sova på min soffa (??) som han insisterade på. Alltså lycka till dude, med den attityden kommer du få många fina förhållanden. Yeah right, snarare tjejer utan självrespekt som gillar att känna sig i underläge så att du kan leva ut ditt gigantiska ego. Haha inte kommer det vara jag i alla fall. Skratta åt skämt kan jag men kom inte och tryck ner mig med din vridna kvinnosyn.




Ääälskar min nya byxdress som gör att jag ser superlång ut. Sen kan man använda den som byxor också och dra på sig en tröja över. Så snygg och bekväm.

2 kommentarer:

Maria Tokou sa...

Älskar byxdressn! Sååå snygg!

Jennie sa...

Tack min fina!