tisdag 8 mars 2016

all over the place

Under mina två lediga dagar har jag hunnit träna två gånger, sova till halv tolv två gånger (oops), besöka släkten i Björklinge och titta på tv (vardagslyx för mig som inte har nån tv), få sommarjobb som jag är så jäkla taggad inför (kan skriva vad det är sen när det är 100% klappat och klart), laga mat och städa lägenheten.

Måste bara berätta om min märkliga dröm jag hade förra natten. Först drömde jag att min bästa vän dog och jag kunde inte för något i världen sluta gråta. Det var dock inte Linn utan någon annan som jag aldrig såg i drömmen (Linn du är fortfarande min bestie hehe, så ta det lugnt där borta för FAN). Det var så hemskt, jag försökte ta mig igenom vardagen men det gick inte att sluta gråta och varje liten sak påminde mig om min fiktiva bästa vän. Ingen kunde heller förstå vad jag gick igenom. Usch då. Dock ingen äkta Jennie-dröm utan märkliga inslag - i den andra delen av drömmen blev jag nästan mördad för att jag bestämde mig för att säga emot två försäljare som sålde helikas-enzym (??) som bantningsmedel. HAHAHA, jag orkar inte. Helikas-enzymer är förövrigt såna som "klipper upp" t.ex. DNA-strängar. De försökte prompt sälja sitt bantningsmedel och lura folk att enzymerna skulle klippa upp fett och sen skulle fettet typ spolas ut. Jag konfronterade dem och sa att de lurade folk och då blev de arga och värsta blodbadet utbröt. Jag klarade mig men flera andra miste livet i denna tragedi som jag orsakat. Alltså herregud.

Idag är det ju internationella kvinnodagen också. Yay för kvinnor eller nåt men jag ser väl mest fram emot den dag då det inte behövs någon internationell kvinnodag för att uppmärksamma ojämställdhet. Vi fortsätter sträcka på oss som de fantastiska och fina kvinnor vi är, precis lika smarta, starka och kompetenta som vilken som helst annan man i samma position.



Fina kvinnodagskort som radio X3M har gjort



Har hänsynslöst stulit bilden från DENNA BLOGG

Vi låtsas att jag censurerat fula ord eller nåt, men kom igen, kom inte och säg att såna uttryck inte fortfarande används för att trycka ner kvinnor. Eller att en amerikansk presidentkandidat *host Trump host* antyder att en kvinnlig reporter har mens då han inte gillar det sätt hon ställer sina frågor på. Usch.

Detta inlägg är all over the place. Godnatt.

Inga kommentarer: