måndag 22 februari 2016

throwback: exploring Las Vegas

Resesuget är nästan olidligt (hjälper inte direkt att jag har en lika resegalen kompis i Caroline, vi sitter och pratar om resor hela tiden...). Linn åker iväg på äventyr i Asien, min moster åker iväg till Uruguay i nästan en månad denna vecka och själv sitter jag och låtsas läsa om mutationer. Man kan inte få allt på samma gång, I guess. Istället slänger jag in lite halvt bortglömda bilder från Las Vegas (trodde det var nyss jag hade lagt upp de första bilderna från Vegas och sen såg jag att det var i oktober?? känns verkligen som att det var nyss). Har fortfarande massor av ovisade bilder från USA, haha...

I Las Vegas med ett medeltal på långt över 100 000 besökare om dagen (årligt medeltal/365) får man vara beredd på att trängas lite överallt. Vyerna är förstås väldigt artificiella vilket jag i normala fall inte brukar bli så extremt imponerad av (i jämförelse med natur), men Vegas är fan häftigt. Las Vegas är som en enda stor nöjespark för vuxna, på gott och ont. Känns som att det händer en del mindre bra saker, skumma människor och oetiska affärer finns det förmodligen gott om. Man bestämmer dock själv vad man vill uppleva, och de flesta kommer hit bara för att ha jäkligt roligt. Själva staden är inte särskilt stor, i storstadsområdet bor under 2 miljoner människor vilket är mindre än i stor-Stockholm. Turisterna bidrar dock till enorma folkmängder då över 40 miljoner kommer hit årligen.

Bilder från The Strip som utan tvekan är där folkmassorna samlas.













Inga kommentarer: