torsdag 25 februari 2016

jag är ingen träningsbloggare men...

Tja! Har inte så mycket att komma med idag (okej, jag har fortfarande seminarieuppgifter som skall vara klara imorgon bitti kvar så därför blir det ett snabbt inlägg hehehe), så därför får ni höra om mitt gympass idag! Har varit väldigt ostrukturerad med träningen den senaste tiden så jag körde mest bara på känsla idag och det blev ett rygg/rump-pass typ. Nu bränner det som fan i rumpan och jag känner redan att träningsvärken är morgondagens faktum. Here we go:
  • 5 minuter på crosstrainer för att värma upp 
  • 3x5 Marklyft (börja med 3 lättare uppvärmningsset innan och öka gradvis vikten tills du kommer upp till din träningsvikt)
  • 3x10-12 Gående utfallssteg (med så tunga kettlebells du orkar, jag gick en sträcka så därav det ojämna antalet reps)
  • Varvade utfallsstegen med boxjumps (började med 10 för att "värma upp", sen 10 efter första setet utfallssteg, 15 efter andra och 20 efter tredje. Slängde också in några set "box step-ups" eller vad man ska kalla dem)
  • Avslutade med att springa 10 minuter med ganska hög fart
Det var dagens pass, ett roligt pass faktiskt! Inte så långt och inte superjobbigt men jag tar det lite lugnare för tillfället då jag varit ganska slarvig med tränandet den senaste tiden. Försöker slänga in ganska mycket pulshöjande och svettiga grejer i träningen också och lägga lite mindre fokus på själva styrketräningen. Är så jäkla glad att jag har möjligheten att börja spela fotboll igen 1-2 gånger i veckan, det är verkligen sååå roligt och extremt bra träning. Fattar inte att nånting som är så kul kan vara så bra för en. Det är jättejättetungt och jag orkar knappt springa alls men förhoppningsvis blir det lite lättare efter några gånger. Har saknat fotbollen så enormt, och det är så roligt nu när det verkligen är noll press på att vara bra överhuvudtaget.




Två favoriter!

Inga kommentarer: