måndag 1 februari 2016

I have risen

Kan ej sova - bloggar istället! Det har varit en bra helg. Främst tack vare min envisa kropp som krigat sig ur influensan med ansträngninshosta och mindre andningssvårigheter som battlewounds. Efter sex dygn i lägenheten kunde jag äntligen ta mig ut på lite hemma hos-mys. Vi fick en massa godsaker och det var supermys - det fanns en chokladfontän. Ja, alldeles riktigt, en chokladfontän.


Denna söndag började jag med lite brunch på västgöta nation. Även om min aptit lyser med sin frånvaro för en gångs skull var det ändå makalöst gott. Åt tunnbrödssnittar och american pancakes med blåbär. Ni hör ju. Min kompis Lauri var ledsen för att det var så tomt runt brunch-bordet men vi blev snart fler.


Se hur gott det ser ut. Fantastiskt.


Fortsatte ut på stan med Laura där jag hittade en riktig jäkla godbit i form av svart vinterkappa, till en fraktion av originalpriset på nästan 7000 spänn (!!),. Den hänger dock fortfarande kvar, men vem vet. Klassisk, tidlös, perfekt, åh. Några fina toppar kom jag ut med i alla fall, för en struntsumma.


Resten av söndagen spenderades målandes. Vi producerade dekor och fotovägg inför fin-fest på fredag. Trevligt, trevligt. Det blev en lång men rolig dag! Jag är så jäkla glad att vara ute ur lägenheten. Imorgon skall jag ta mig till skolan för lite föreläsningar och fall. 

Jag borde lungt sagt sova just nu, godnatt.



Inga kommentarer: