torsdag 14 januari 2016

good morning

Hello to a brand new and exciting day! Mjäh. Det blir en sista slutspurt med plugget inför tentan imorgon så jag sitter förmodligen med dator och anteckningsblock i högsta hugg de kommande tio timmarna. Kanske tar en promenad här emellan eftersom det ändå är så fint väder. Det är nu man får sota för att man inte pluggade det minsta lilla under lovet eller innan... Får läsa så mycket jag hinner och sen ser vi hur det går. Orkar inte ens vara stressad.

En lite spännande grej händer idag i alla fall! Oscars-nomineringarna publiceras halv tre idag, hehe (det går att hitta nåt spännande med varje dag!). Har lugnat ner mig ganska mycket sen den period då jag kollade film typ varje dag, men jag älskar fortfarande filmer och älskar när jag har tid att bara sätta mig ner, ta det lugnt och se en bra film. Av de filmer som är heta för Oscars-nomineringarna i år har jag bara sett två, Me and Earl and The Dying Girl och Inside Out, gillade bägge filmerna, speciellt den första. Det ryktas om att två av mina absoluta favoritskådespelare, Leonardo DiCaprio och Jennifer Lawrence, högst troligen kommer att bli nominerade som bästa manliga och kvinnliga skådespelare. Skämtet om att DiCaprio inte fått någon Oscar än är både roande och tragiskt tycker jag... fattar inte hur en av världens bästa skådespelare som har spelat lysande roller många av mina absoluta favoritfilmer och levererar i precis varje roll han tar sig an fortfarande står utan Oscar. I'm rooting for you, Leo!

När jag får tid igen (när blir det? Mars?) ska jag ta och se Oscars-filmerna!


Känder som den enda bilden jag hade på lager som passade till inlägget, hehe. Hiking i Los Angeles!

Inga kommentarer: