tisdag 19 januari 2016

busy, busy

Tjaba! Tentan är fixad (kan man ju hoppas iaf) och fadderaktiviteter/mottagning har kört igång med fullt ös. Vi har dansat, övat fejkupprop, skådespelat, skrattat, dansat och dansat ännu mer. Igår körde vi fejkupprop för de nya T1:orna (kan inte fatta att vi redan är T2??), det var så jäääkla kul. Vi har så många bra skådespelare i klassen så jag tror rätt många blev uppskrämda och gick på det. Vi hade två äldre elever i klassen att spela dryga, superstränga kursledare och de gjorde det så otroligt bra. Själv körde jag Finlands Nation med några andra finländare och spelade en stereotypisk finlandssvensk sekreterare med fancy kläder och nyländsk accent. De andra finnarna pratade dålig svenska och presenterade den märkligare finländska sporten eller maträtten efter den andra (tänk eukonkanto/nokianheitto/kaljakellunta i fyrisån och t.ex. kalakukko), som vi givetvis höll på med i Finlands Nation. Sen fanns förstås bastuklubben som höll tryouts i 120 grader och blev understödda av universitetets kulturfond med bastudofter och badrockar. Hela fejkuppropet blev så jäkla bra och jobbigt haha, kommer själv ihåg när våra faddrar utsatte oss för det och jag gick på allt och var redo att söka in någon annastans.

Det är så roligt att vara fadder! Roligare än att själv vara nolla då man inte visste någonting om nånting. Ikväll får vi äntligen träffa vår egen kardiolog-grupp och sen blir det en liten utgång. Nu ska jag göra mig klar och snart dra iväg! 

Inga kommentarer: