tisdag 15 december 2015

past few days

Promenader under dygnets ynka ljusa timmar.

Veganismen går rätt bra. Pesto är ett litet problem.




Tapetrivning, pizza-, vin-, Trivial Pursuit-kväll.


Unnade mig en ny klänning som jag hade på mig på MIFUs julfest och efterföljande släpp på Stockholms nation. Hade jättekul och dansade många, många timmar, vilket resulterade i rivsår på armarna från paljetterna. Äh, ska man va fin får man lida pin. Det var 04-släpp och jag ramlade i sängen gaaanska sent, vilket har gjort att jag varit trött hela veckan hittills typ.



Luciafika på V-dala nation där kören uppträdde. Så mysigt, fint men fullpackat.


Zara har öppnat i stan (konstigt egentligen att det inte funnits tidigare) och jag var dit en sväng i söndags. Stor och fin affär!



Sista julmyset innan den egentliga julen, haha! Julstjärnor, pepparkakor, glögg, julmusik och hela köret.

Ikväll har jag varit på gym och sen histologi-pluggat med Caroline. Mycket som ska hinnas med innan jag åker hem: vårdcentralspraktik imorgon med videoinspelade "patient"intervjuer (vi gör det på varandra) och kanske venpunktion, mera histologiplugg på kvällen. På torsdag blir det muntlig dugga i histologin. En dugga är typ som en mellantent och i denna går vi in i grupper och får en del vävnadspreparat där vi ska identifiera olika celler, strukturer och berätta om fysiologiska funktioner i 8-10 minuter för examinatorn och gruppen. Man måste nämna minst 80 procent av alla obligatoriska celler/strukturer för att bli godkänd... suck. Senare på torsdag ska jag vara med i en undersökning på Akademiska där jag får testa kalorimeter, bodpod och en massa andra roliga grejs som mäter t.ex. basalförbrukning och fettprocent, helt gratis! Det är en tjej som skriver sitt examensarbete om skillnader i metabolism o.s.v. mellan styrke/konditions-tränare. Fatta hur dyr den undersökningen skulle vara om man skulle göra det privat. På torsdagkväll blir det möjligtvis en sista utgång och på fredag åker vi hem! Finska maffian åker på julkryssning över Östersjön och det blir nog (s)vinkul :D På lördag är jag hemma i kära Österbotten!


Inga kommentarer: