torsdag 17 december 2015

medschool life




Den obligatoriska läkarstudent-selfien jag inte kommit mig för att ta än

Hade en bra dag på vårdcentralen igår. Sista gången för detta år och äntligen kunde jag också stoltsera med min bricka... Missade när man skulle hämta ut den i skolan och sen har jag bara struntat i det. Men häromveckan fick vi bickor från medicinska förbundet så äntligen har jag också en haha... Tycker dock att brickorna från universitetet är lite finare så jag ska nog hämta ut min.. I nåt skede...

Vi fick göra riktiga patientintervjuer, det var spännande. Jag fick dock en patient där jag inte hade mycket medicinsk kompetens att komma med haha, så läkaren fick nog ta över ganska snabbt. Men det är bra att bara öva på att ta emot en patient och hälsa dem välkomna. Sen gjorde vi venpunktion på varandra, this time I nailed it ;) höhöh. Vi fick även analysera våra blodvärden, det såg bra ut som tur var.

Till slut spelade vi in patientintervjuer med varandra som patienter och gick igenom vad vi ska förbättra osv. Trevlig dag! På kvällen åkte jag över till Caroline och histologi-pluggade.

Nu är histologi-duggan över och det känns skönt! Blev godkänd även om jag fick svåra preparat jag inte sett förut, fick ta väldigt mycket tid på mig för att hitta strukturerna men jag tog mig egenom. Nu är jag (snart) redo för jullov!



Inga kommentarer: