onsdag 11 november 2015

UPPSALA DOMKYRKA




När Karin och Linn var här gick jag för första gången in i domkyrkan! Man gör ju inte "turistiga saker" då man bor här i stan. Vi var också upp till slottet för första gången, haha. Tog dock inga bilder där, kanske en annan gång. Visst är det fiiint i kyrkan? 

För övrigt har jag varit i skolan idag, sprungit på stan och äntligen fått undanstökat lite ärenden (är bäst på att prokrastinera). Var också inne på Clas Ohlsons och köpte mig en ljusslinga som jag hängde upp i fönstret, nu är det faktiskt riktigt jävla mysigt här i min lilla lya. Var ju på Ikea med Linn förra veckan (är det bara en vecka sen?!) och köpte en massa grejer, bl.a. en ljusbricka, ljushållare och doftljus. De har faktiskt brunnit flera gånger här hemma redan! Sååå mysigt. Nu behöver jag bara skaffa mig utdragbara lådor att ha i garderoben så jag blir kvitt resväskorna som fortfarande ligger och stökar. Behöver också skaffa prydnadsgrejer till min relativt stora bokhylla, var inne i en supermysig inredningsaffär idag men det var inte studerandepriser direkt... Tänker se om jag hittar något fint på nätet.

Snart är det inte mycket mer än en månad tills jag åker hemhem för att fira jul! Är faktiskt riktigt taggad på att äntligen få fira jul hemma efter två år. Jag älskar julen, att umgås med familjen och släkten. Hela stämningen i överlag. Extra speciellt blir det nu när jag inte längre bor hemma och eftersom jag firade jul i New York i förra året, vilket i och för sig var trevligt men det var inte jul för mig. Har inte haft någon hemlängtan alls under hösten (antar att jag har vant mig med att inte vara hemma), men jag ser mycket fram emot att åka hem över jul. Känns dock som att tiden gått så extreeemt fort nu under hösten... Om det fortsätter såhär är jag ju färdig läkare snart, haha.

Inga kommentarer: