torsdag 26 november 2015

thanksgiving throwback

HAPPY THANKSGIVING! FaceTimade precis med mina hostkids i USA, har inte sett dem sen jag åkte i Augusti. Har bara inte blivit av. Usch vad jag saknar dem nu, de har blivit så stora också... I förra året var jag i North Carolina för att fira Thanksgiving hos farföräldrarna. Kommer ihåg att det var riktigt trevligt! Gillade nästan Thanksgiving mer än jul i USA, kanske för att jag är så fast vid mina egna jultraditioner. Känns som att Thanksgiving är mer om att umgås än om presenter och det gillade jag. Samtidigt som det är svårt att tro att detta redan är ett år sen, kan jag ibland tänka "har jag faktiskt varit i New York i ett helt år?". Ibland känns det typ som en avlägsen dröm. Kan vakna ibland och ha värsta abstinensen, sakna barnen och storstaden som tusan. Då försöker jag tänka på hur jobbigt och svårt det var ibland, och på hur bra jag ändå trivs med studielivet. Har nog inte helt kommit in i den här stan och att bo själv ändå, har ju trots allt bara varit här i tre månader nu... sånt tar alltid tid. Tog nog minst ett halvår innan jag blev van att bo i New York. Mörkret här gör också att man längtar tillbaka till storstaden med sina höga skyskrapor och miljontals ljus...

Men jag ska inte klaga. Den här staden är bra fin den med. Och man kan alltid åka tillbaka och hälsa på. Trots att jag saknar det som fan ibland skulle jag nog inte göra om hela faderullan igen. Det räcker med en gång, haha. Men New York, vi ses nog asap.

I Thanksgiving-anda slänger jag in bilder från förra året i North Carolina:



Åh, Baby-Jake! Han är så stor nu jämfört med då.







Min prinsessa!

Inga kommentarer: