måndag 16 november 2015

in i tentapluggsdimman

Haloj! Här pluggas det hjärnstrukturer och nervbanor för fullt. Vi har tenta på fredag så det gäller att råplugga lite de närmaste dagarna. Som tur är är denna tenta inte alls lika omfattande som förra tentan, men rätt komplicerad och detaljerad nonetheless. Detta intresserar mig dock mer än cirkulations och respirationssystemen vilket förstås är mer motiverande. Känner att jag har mycket bättre koll på detta också, har inte slöat bort fullt lika många föreläsningar som inför förra tentan... ;) Här får vi prata om emotioner, minne och inlärningsprocesser och hur hjärnan fungerar. Mycket mer diffust på ett sätt men det är det som gör det intressant. Men man ska inte ropa hej före man är över ån (?). Och cirk&resp-tentan gick förvisso bra, plötsligt har jag inte alls lika bra koll som jag tror på detta. You never know.

Tänk att detta är sista tentan jag skriver innan jul?! När hann det ens bli oktober. Jag och Caroline tjuvstartade faktiskt pepparkaksbakning och julmusik redan i lördags, är mer taggad på julen än jag varit på mångamånga år. Får äntligen fira hemma med familjen. Ska bli riktigt kul att åka hem faktiskt och få en paus i Uppsala-stress-plugg-livet.

Nu, lite mer pluggande och sen ska jag cykla hem från skolan (sitter alltid här för jag får inget gjort hemma). Ser att det spiller ner regn nu också, oh how lovely.

Ha de!


lol, that quality


Inga kommentarer: