söndag 25 oktober 2015

LIFE RIGHT NOW


... ser ut såhär! Dag ut och dag in. Cirkulation&Respirations-tentan närmar sig med stormsteg och jag har hemskt mycket kvar att gå igenom än. 28 föreläsningar totalt + histologi, i medeltal har föreläsningarna runt 30-40 slides (vissa upp till 90!!) så det är en hel del att läsa. En stor del har jag kommit igenom men har inte ens hunnit börja med respirationsdelen än, har tänkt göra det idag när jag kommer igång... Igår kom jag inte ut ur lägenheten (varför är jag sååå slö på lördagar?) så satt i min ensamhet hela dan. Idag har jag i alla fall tänkt sticka iväg till skolan så man kommer ut lite och ser nåt folk. Min lägenhetskompis flyttade nämligen ut igår så nu är jag ensam. Själv flyttar jag om fem dagar, skrev på hyreskontraktet i början av veckan. Nåja, några dagar plugg till och sen händer det massor med roliga grejer! Fäääst och flytt och kompisar. Can't wait. 

Btw, surfade runt på fb häromdagen och stötte på en äcklig, rasistisk kommentar på en bild angående ett av offren i trollhättanattacken. Anmälde den. Fick idag meddelande om att personens facebook blivit borttagen. Rätt lindrigt straff förstås, men det känns ändå som ett litet "fuck you" i hans fejs. Fys*tan för er ynkliga cyberrasister.

Inga kommentarer: