söndag 4 oktober 2015

Kanelbullens dag

Idag är det som sagt kanelbullens dag, vilket är en ypperlig ursäkt att få äta gott ju. Har annars lyckats ganska bra med att eliminera det onyttiga, har kommit fram till en superb lösning - inte handla någonting onyttigt. Är för lat för att gå till Ica när suget slår in så då slutar det med att cravingsen går över. Anyway, det var storfika på Upplands Nation så jag åkte dit med min kompis Caroline och hennes boyfriend. Vi hade förväntat oss värsta kanelbulleorgien med tusen olika smaker, så lite besvikna på pampigheten blev vi kanske. Men gott, hemlagat och framför allt billigt var det i alla fall så inget att klaga på. Att äta, och festa, på nationerna i Uppsala är verkligen guld, en portion mat får man för ca 50-60 kronor och en öl/cider kostar typ 25-35. Igår var vi på en nationspub, drack två stycken och åt lite nachos och notan låg väl på typ 80-90. Utelivet utanför nationerna har jag inte provat på men från vad jag hört är det inget att hurra över plus att det är dyrt...

Jaja, ikväll ska jag plugga lite och sen ska jag träna fotboll! Så jäkla kul att spela lite igen, även om det är väldigt oseriöst (man får dock en realitycheck på hur dålig kondition man faktiskt har, blir väl lite så när man mest tränar styrka...)

Lite bilder från dagen och höst-Uppsala (tog dock inga kanelbulle-bilder, skandal):






Inga kommentarer: