måndag 12 oktober 2015

"Ibland vet jag helt enkelt inte vem av mig jag ska vara"

Ikväll har jag gjort en liten "walk down memorylane", varit nostalgisk och läst gamla blogginlägg. Alltså tack gode gud för bloggen, här har jag i princip 3-4 år av minnen nedskrivna. Så mycket som jag aldrig annars skulle komma ihåg. Hur som haver, denna text skrev jag den 30:de augusti 2012. Tycker den är ganska fin faktiskt och jag tror att de flesta känner så här ibland. Visst kan jag också känna såhär, men på vissa punkter har jag kommit ganska långt faktiskt. Jag kan inte säga att jag inte vågat göra det jag drömmer om, för det har jag gjort och det gör jag. Det finns många drömmar kvar att uppfylla!


"Ibland tycker jag att jag är tråkig.
Färglös, ointressant, vanlig. Opersonlig.

MainstreamHemska tanke.

Ibland är jag rädd för att jag inte ska komma nånvart.
Att jag bara ska bli en av alla de som hade stora drömmar,
men inte vågade leva dem.

Ibland vet jag inte var jag har mig själv.
Jag tappar bort mig själv, glömmer vem jag är.
Glömmer vad som är fasad och vad som är verklighet.

Ibland tror jag att bara jag vet vem jag är.
Att ingen annan riktigt känner mig.
Att ingen ser.

Ibland tänker jag så mycket att jag tappar bort mig själv.
Jag vrider och vänder på allt, och försöker förstå.
Men jag kommer inte till någon slutsats.

Ibland känns det som att alla andra tänker, känner,
uttrycker och förstår så mycket bättre än jag.
Ibland känner jag mig så oviktig.

Ibland vet jag helt enkelt inte vem av mig jag ska vara."

Inga kommentarer: