fredag 30 oktober 2015

en liten update

Hej! Mycket på gång här. I onsdags hade jag min första tenta, känns som att den gick helt okej men man vet ju aldrig. Svarade på allt så jag räknar med att jag får godkänt. Vi har bara vitsorden IG/G d.v.s. godkänt eller icke-godkänt vilket är väldigt skönt för en som alltid strävat efter att få 10 i alla prov. Godkänt räcker gott och väl, procenten rätt spelar mindre roll.

Hur som haver, efter den fem timmar långa tentan cyklade jag hem, köpte lite godis för att fira (dålig idé, mådde dåligt hela kvällen... varför kan jag ej äta godis längre?) och sen åkte jag iväg till en indisk restaurang med klassen och satt där i många timmar. Väldigt trevligt. Igår började en ny kurs som kommer handla mycket om hjärnans anatomi och funktion, nervsystemet och psyket. Tror jag kommer gilla denna, hjärnan är himla intressant. Detta ska bli kursen då jag lär mig att plugga och inte bara slöar bort föreläsningar, pluggar nada innan jag måste börja tentaplugga. När jag gick igenom föreläsningarna inför förra kursens tenta var det fler gånger jag fick börja ifrågasätta om jag faktiskt hade varit på den föreläsningen, kom inte ihåg ett skvatt. Var nog inte psykiskt närvarande på en enda av de första föreläsningarna, haha. Men nu känns det som att jag börjar komma in i skolmentaliteten igen!

Ja, och så har jag ju flyttat i samma sväng också. Hade en hel del mer grejer en jag tänkte att jag hade, hehe. Som tur fick jag hjälp av mina Uppsala-släktingar (min moster och min kusin med sin familj bor utanför Uppsala), annars vet jag inte hur det hade gått till. Jäkla bra det där att ha släktingar lite här och där, tack för hjälpen! Fick sova i en äkta säng för första gången sen 29:de augusti (senaste månaden har jag sovit på luftmadrass), det var fantastiskt.

Ikväll är det Halloween-sittning (vad ska jag ha på mig?) och imorgon kilar jag iväg till Stockholm för att möta upp Linn och Karin! WIIIIEEE. Men nu måste jag hoppa i duschen för snart ska jag iväg till skolan för att kolla på en hjärna. Basic schoolday.

ps. Igår rökte vår föreläsare PÅ föreläsningen. Another basic schoolday.

Inga kommentarer: