tisdag 20 oktober 2015

AS THE DAYS GO BY

Tja! Värdelös uppdatering, blogglusten ligger på -34 typ. Vad har hänt under den gångna veckan då? Mest plugg, träning, lite fest. Linn och Karin har beställt sina biljetter och jag väntar ungefär lika mycket som ett barn väntar på julafton. Längtar så jäkla mycket till att tentan ska vara över också, vilket passande nog är ett par dagar innan tills jag åker till Stockholm för att möta upp mina kompisar.

Idag och imorgon är jag ledig från skolan eller ja,"inläsning" som det heter. Lyckades släpa mig upp ur sängen - jag menar luftmadrassen - innan 10 i alla fall så det var en prestation i sig. Satt faktiskt i skolan till halv tio igår och pluggade så jag unnar mig själv en lugn morgon. Jag pluggar hur som helst inte bra på morgonen utan kommer bäst igång på eftermiddagen/kvällen och sitter gärna uppe och pluggar ända in på natten... Den taktiken är inte alltid så populär på morgonen jag får släpa mig upp efter att ha suttit uppe till halv två.

Nu är det bara nio dagar tills jag flyttar ut ur denna lägenhet också. Lite sorgligt på ett sätt eftersom jag trivs så bra i denna, men det ska bli så jäääääääkla skönt med bara 5 minuter till skolan. Ja, och möbler. Och en riktig säng. Och någonstans att ha kläderna förutom på golvet och i kappsäckar.

Lite bilder från föregående vecka:

Pubrunda med temat "Tro&Djävulskap", därav hornen. Jag levererade horn till behövande och givetvis tappade jag dem i marken när jag cyklade så jag tror nästan det var därför Lauras inte fungerade. Smooooth.


Var med ett gäng och åt middag, därefter gick vi och lyssnade på ett jazzband. En väldigt modern variant av genren, skulle nog inte kalla det traditionell Jazz direkt. Inte riktigt my cup of tea men det var riktigt intressant i alla fall! Men jäklar vad ölen är dyr på icke-nations-barer haha. Tror man blir lite bortskämd.

Lördag satt ja hemma heeeela dagen och fick absolut ingenting gjort.


Söndag var det brunch på Norrlands. Så. jävla. bra. All you can eat, och de hade verkligen allt och det var så otroligt gott. Kostade dessutom inte mer än 60 kronor! Inte så speciellt veganskt dock, men jag tog en liten vegan-paus haha.

Inga kommentarer: