måndag 7 september 2015

San Francisco - DAY ONE

Tjenare! Ganska lugnt här på bloggen, men det är rätt mycket hålligång nu i början på studierna med nollningsveckor och allt så det blir inte så mycket tid över till annat. Jag hade ju faktiskt tänkt börja posta bilder från vår West Coast-resa, men jag har inte hunnit redigera. Jag känner att det blir så jääääkla mycket redigerande så nu kör jag ett undantag i bloggen och postar oredigerade bilder. Jag har liksom inte tid att sitta och pilla med bilder just nu... vem bryr sig egentligen hehe.

Aaanyway, vi börjar från början, morgonen den 4:de augusti hos Linn's hostfamilj där vi åt en sista brunch i NY innan det bar iväg mot en av mina absoluta favoritstäder i USA - San Francisco!



(Här syns dock inte all vår packning. Till vårt försvar hade vi ju faktiskt med oss ett års grejer)

San Fraaaaan!





Fisherman's Wharf - typisk turistplats i SF. Turistig och kommersiell.

Alcatraz!

Sjölejon!


Den krokiga delen av Lombard Street längre bort - "the crookedest street"


SF:s Chinatown är en av de största i världen utanför Kina.




Dolores Park - ett av mina absoluta favoritställen i San Fran! Förbered dig dock på att befinna dig i ett konstant moln av weed, här röks det på minsann.


Whole Foods (hjärta) och mysiga kvällar med er - gud vad jag saknar det!

Inga kommentarer: