onsdag 23 september 2015

PPK och träningssnack



Oh ah bästa nollegrupp säg oh ah bästa nollegrupp <3<3 Kardiologerna <3<3





Hade en jätterolig PPK-fest! Min grupp fick utmärkelsen bästa nollegrupp vilket var helt befogat! :D Nu är nollningen slut efter tre veckor och det känns lite tomt. Jag är hemskt trött helatiden också. Har i alla fall skaffat gymkort och jag och min kompis Viola har tränat måndag och tisdag. Jag vet inte om jag ens vill säga hur länge jag haft paus med träningen... Det är hemskt. Okej... jag har inte varit på gym sen New York. I ärlighetens namn har jag inte haft tid. Gym var inte direkt på agendan när vi reste runt på västkusten, när jag var hemma i Finland ville jag inte lägga tid på det och det har känts väldigt olönt nu under nollningsveckorna. 

Men OM det känns alltså... har inte känt mig såhär obekväm på många många år. Har nog aldrig vägt såhär mycket heller... tränar jag inte går jag upp i vikt direkt (dvs om jag äter som jag gjort), det är inte så att jag ätit massa skräpmat och skit, utan helt vanlig mat, men jag tror jag har ganska lågt energibehov i grunden och sen kanske jag har ganska dålig metabolism. Inte vet jag, men så här kan jag inte leva. Nåja, det är inte brist på motivation här i alla fall, har lagt upp träningsschema och kostriktlinjer redan. Nu kör vi.

2 kommentarer:

Aidai sa...

Har du alls fundera på att testa crossfit? Ja e ganska typisk crossfitjunkie nu som bah "nämen hä e ju så braa!", men tänkt att du ev sku kona gilla crossfit. Man utvecklas otroligt snabbt o HELA kroppen får muskler! Skivstång e de man jobbar med, int na inveckla maskiner! Enda kritiken ja sku ge e att vissa grejs som ska göras på tid så blir man stressa av o glömmer bort tekniken, men man måst ju fösök behärsk si ist! :D Give it a go, som tips bara. ;)

Jennie sa...

Ida: Jo ja ha no faktiskt fundra på i! Tror i sko kona vara nating ja sko tyck om. I USA va ja hejlt på et ja sko buri mää i män hä va så dyrt så hä valt int åv. Man sko ev. kona fa å test åpåå i å sii om i er na man tycker om! Män jag tycker å om variationen man kan kör i ett vanli gym (klart i blir variation på crossfit å men man utgår jo äntå från en wod) tär man kan kör liti va man tycker å känder för just ha dan å utform ejji träningsprogrammä siin. Män absolut sko ja vila test åpå i, förr eldä sejnari.