torsdag 24 september 2015

Hur pluggar man?

Idag har vi för första gången haft en dag utan föreläsningar = tid till att plugga... Tog mig en lite längre "sovmorgon" (sov till nio), åt frukost och drack kaffe i en timme och sen dess har jag pluggat mer eller mindre effektivt. Ungefär vid ett cyklade jag till universitetsbiblioteket (i ösregnet), sen gick jag på ett möte i skolan och nu är jag tillbaka på biblioteket igen. Senare ikväll har jag tänkt gå på innebandyträning... får se hur det går, har inte spelat innebandy sen gymnasiet.

Men nu tillbaka till histologi-plugget! Vi har "dugga" om en vecka (typ en mini-tenta) i histologi och jag börjar så småningom fatta att på universitet måste man faktiskt plugga, haha. Problemet är bara att jag är lat och helst inte pluggar före kvällen innan, men tror inte den taktiken riktigt funkar här... haha. Så tillbaka till vävnadsprover och cellstrukturer, chop chop.


Whoa, min nya dator har en alldeles fantastisk webcam!!! 
Jag ser konstant ut som att jag inte sovit på flera dagar :)

Inga kommentarer: